Адреса:
Хаџи Милентијева бр. 62 11000 Beograd
Телефон:
011/ 24 33 025
Телефон директора:
011/ 24 48 744
Е-маил директора
direktor@ossmarkovic.edu.rs
Е-маил:
ossmark@eunet.rs
ПИБ:
100288907
Матични број:
7004265

Ерасмус + пројекат

Ерасмус + пројекат:
Инклузивно образовање и подршка
у превазилажењу изазова у настави

Нашој школи је одобрен пројекат Ерасмус + КА 122 који подразумева краткорочну мобилност наставног особља са циљем похађања курса који ће унапредити наше искуство и знање на тему инклузивног образовања.

 

Партнерска организација у овом пројекту нам је Ерасмус Леарнинг Ацадемy из Болоње у Италији, а планирано је да курс буде на тему инклузивног образовања и италијанског искуства у превазилажењу сеграгације.

 

Пројектом желимо да унапредимо инклузивно образовање у оквиру школе, али и шире заједнице школа и факултета са којима сарађујемо. Остваривањем овог пројекта желимо да постигнемо квалитетнији ИОП програме који ће додатно увећати постигнућа и мотивацију ученика којима је потребна додатна образовна подршка. Сматрамо да ћемо након размене и увида у интернационално искуство, применом наученог, разменом унутар школе и ван ње, неким новим техникама, оснаживањем наставника за рад и примерима добре праксе, допринети унапређењу наставе која се спроводи са ученицима који раде по ИОП-у.

 

Планирамо да након курса, представимо научено и да створимо базу инклузивних материјала која може помоћи свима нама унутар школе, али и ван ње, у јачању компетенција и знања о инклузији. Планирано је држање угледних часова у којима ћемо имплеметирати научено.
Реализација пројекта је планирана од децембра 2021. године до фебруара 2023. године.

erasmus+
RS-Funded_EU-emblem_POS

Откривање снаге инклузивног образовања

Инклузија је основна потреба широм света и важан циљ који треба постићи. Представници наше школе су имали ту привилегију да након одобреног Ерасмус+ пројекта који финансира Европска унија, буду учесници курса„Посебне потребе и инклузивно образовање, италијанско искуство превазилажења сегрегације“.

 

Нашу школу су представљали директорка школе, Ивана Оролицки, учитељице Марија Вукобратовић и Светлана Бабић и наставник енглеског језика, Ивана Томашевић. Курс је одржан у Палерму од 15.05.2022. до 21.05.2022. Остали учесници су били из Основне школе „Стаку паматскола” из Летоније, Основне школе „Закладна школе” у Словачкој и Удружења „Муствее Валла Харидусе Тугикескус“ из Естоније.

 

Током курса смо говорили о томе шта је инклузија и по чему се разликује од искључености, сегрегације и интеграције. Такође смо се фокусирали на предности инклузивног образовања из различитих перспектива.

 

Кључне речи овог тренинга биле су емпатија, сарадња и чланство, као карактеристични елементи инклузивног образовања.

 

Прва кључна реч, „емпатија“, је основа за изградњу „односа“ између наставника, ученика и породице: стављање у туђе ципеле, способност да нема предрасуда, учење да разумемо осећања друге особе и да то саопштимо. Кроз различите практичне активности научили смо како да се повежемо са другима, што је кључно у образовном контексту, посебно када је у питању брига о ученицима са посебним потребама.

Полазници-Курса-у-Палерму
Активности-током-курса

Са друге стране, размотрили смо какав је то осећај „припадности групи“ и схватања како би наш допринос могао бити значајан за друге. Овај осећај припадности, настао промовисањем међусобног разумевања, толеранције и поштовања, веома је важан за изградњу пријатног окружења које стимулише и подржава процес учења.

 

Трећа кључна реч коју смо анализирали током тренинга је „сарадња“, која се односи на однос са породицом, која је један од најважнијих елемената и кључан фактор за напредовање ученика са посебним потребама. Сарадња са породицама је кључна за изградњу система подршке за ученике. Другим речима, наставници треба да буду водиља и за ученике и за родитеље, пружајући информације и идеје о томе како родитељи могу најбоље да помогну процесу учења своје деце.

Активности-током-курса-2

Током курса смо истражили „италијански модел“ инклузивног образовања, који се сматра једним од ретких примера инклузивног образовања у свету. Обухвата идеју да се сви ученици „укључују“ у исту школу, рачунајући на подршку посебних личности као што су наставници за подршку и едукатори. Захваљујући два различита састанка са италијанским наставницима подршке, имали смо прилику да ближе погледамо и видимо како се представљене методе и теорије спроводе у пракси.

 

Активности умрежавања међу наставницима који су учествовали на курсу биле су повод за размену ставова, модела и метода, стварајући међусобно обогаћивање наше тренутне праксе. Стога су сви полазници максимално искористили овај курс и својом великом посвећеношћу га учинили јединственим.